De Stichting Nieuwe Kunst in Oude Kerken is opgericht in augustus 2014. Het is een voortzetting van de werkgroep Fietsen langs kerken en kunst.

Ons werkgebied is de Friese Greidhoeke. Op dit moment zijn in ons stichtingsbestuur de kerken van Baard, Blessum, Boksum, Deinum, Easterlittens, Leons en Mantgum vertegenwoordigd.

Doel van onze stichting is de beeldende kunst , die bij de reformatie uit de kerk verdween, weer een plek te geven in de kerk. We denken daarbij aan kunst van hedendaagse kunstenaars van naam die werk maken dat past bij de kerk als huis van gebed, als plek waar van week tot week de eredienst gevierd wordt.

Bestuur en contact:

Leden: Femmy Bouma – van der Laan, Hinke Post – Knol, Sjoukje Terpstra – Steenbeek, Pieter Otter
Idee en advies: Jacoba Wijk van Galerie Wijk uit Wehe - den Hoorn

Beloningsbeleid: Het bestuur wordt niet beloond.

Bankrekening :NL 20 RBRB 095 496 31 21
t.n.v. Stichting Nieuwe Kunst in Oude Kerken.
KvK nummer : 61404675